اخبار کانون ملی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی کشور

۷۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه امارات ۲۰۲۳ حضور داشتند

۷۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه امارات ۲۰۲۳ حضور داشتند

دبیر شورای راهبردی کارخانه‌های نوآوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در ۳ موضوع هوش مصنوعی، هوشمندسازی و فناوری‌های زنجیره ای در نمایشگاه امارات حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی کانون ملی، امیر سرکندی دبیر شورای راهبردی کارخانه‌های نوآوری با اشاره به توسعه بازار محصولات دانش بنیان در نمایشگاه نوآوری و فناوری امارات ۲۰۲۳ گفت: شرکت‌های دانش بنیان هرساله با ارائه محصولات خود در این نمایشگاه حضور داشتند، اما امسال کارخانه‌های نوآوری سراسر کشور سهمیه‌ای داشتند برای حضور در این پاویون و تبدیل شدن به شرکت دانش بنیان انگیزه خوبی به آن‌ها داد. شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها با حضور در این نمایشگاه توانستند قراداد‌هایی را با شرکت‌های بزرگ و خارجی انعقاد کنند.

او افزود: ۷۰ شرکت دانش بنیان و شرکت‌های نوپا ایرانی در این نمایشگاه حضور داشتند. این پاویون شامل شرکت‌های توسعه یافته و استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپایی بودند که در شبکه‌های نوآوری کشور فعالیت داشتند. اهمیت حضور شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه، ایجاد بازار‌های جدید و توسعه فناوری‌های جدید آن‌ها در عرصه بین‌المللی بوده است. شرکت‌ها با ۳ موضوع هوش مصنوعی، فناوری‌های زنجیره‌ای و هوشمند سازی انتخاب شدند و در نمایشگاه نوآوری و فناوری امارات ۲۰۲۳ شرکت کردند.

سرکندی ادامه داد: با توجه به نخبگانی که در کشور وجود دارد، به کمک علم آن‌ها می‌توان نوآوری‌های خوبی را در سطح علمی کشور ایجاد و در بازار‌های داخلی و خارجی از آن‌ها استفاده کرد. برخی از نخبگان ایرانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند و ما توانستیم ارتباطی بین نخبگان ایرانی و خارجی ایجاد کنیم. پتانسیل بسیار خوبی در کشور وجود دارد تا بتوانیم ۷ درصد حوزه GDP را در کشور افزایش دهیم. صادرات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان به جلوگیری از خام فروشی نفت کمک خوبی می‌کند.

دبیر شورای راهبردی کارخانه‌های نوآوری و فناوری اظهار کرد: در ۳۰ الی ۴۰ سال اخیر سعی شده است که دانش و علم و فناوری در کشور بومی شود که به کمک دانشگاه‌ها و دانشجویان همچنین پژوهشکده‌ها و در نهایت کارخانه‌های نوآوری ما توانستیم به این مرحله برسیم که بومی شویم. صنعت کشور نیز به صنعت دانش بنیان تبدیل شده و قیمت‌های ما در بازار‌های بین‌الملل کاملا رقابتی است.

سرکندی در پایان تصریح کرد: اگر بازار نباشد حتی اگر حمایت‌های همه جانبه باشد باز هم کمبود بزرگی است برای همین بازار یابی‌هایی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. اگر محصول و ایده‌ای ایجاد و ساخته شود که نمونه خارجی دارد، اما کیفیت بهتری از آن را به جا می‌گذارد، طبق قانون باید از آن‌ها حمایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *